The business of tourism

เลขหมู่ G155.A1 H657b 2020 Located MainLB, New Acquisition(2nd Fl)

Check Staus http://opac.nu.ac.th/vufind/Record/1020552

การท่องเที่ยวในฐานะอุตสาหกรรมมีการเปลี่ยนแปลงอยู่ตลอดเวลา: แนวโน้มและทัศนคติมักอ่อนไหวต่อการเปลี่ยนแปลงในสิ่งที่ผู้คนมองหาในช่วงวันหยุด ซึ่งอาจเปลี่ยนแปลงได้ตามบริบททางเศรษฐกิจ การเปลี่ยนแปลงในรุ่นรุ่น หรือภูมิทัศน์ทางการเมือง ใน The Business of Tourism Chris Holloway และ Claire Humphreys ช่วยให้ผู้เรียนไม่เพียงเข้าใจการเปลี่ยนแปลงใหม่เหล่านี้ แต่ยังศึกษาด้วยแนวคิดเชิงวิพากษ์ ข้อความที่จำเป็นสำหรับนักศึกษาการจัดการการท่องเที่ยวหรือการเดินทาง

Table of content

Part 1: Defining and Analysing Tourism and its Impacts 

Chapter 1: An Introduction to Tourism  Chapter 2: Tourism in its Historial Context  Chapter 3: The Demand for Tourism  Chapter 4: The Economic Impacts of Tourism  Chapter 5: The Socio-Cultural Impacts of Tourism  Chapter 6: The Environmental Impacts of Tourism 

Part 2: The Travel and Tourism Product Chapter 7: The Structure and Organization of the Travel and Tourism Industry  Chapter 8: Tourist Destinations  Chapter 9: Tourist Attractions  Chapter 10: Event Tourism  Chapter 11: Business Tourism  Chapter 12: The Hospitality Sector: Accommodation and Catering Services  Chapter 13: Tourist Transport by Air  Chapter 14: Tourist Transport by Water  Chapter 15: Tourist Transport on Land 

Part 3: Intermediaries in the Provision of Travel and Tourism Services Chapter 16: The Management of Visitors  Chapter 17: The Structure and Role of the Public Sector in Tourism  Chapter 18: Tour Operating  Chapter 19: Selling and Distributing Travel and Tourism  Chapter 20: Ancillary Tourism Services